joi, 20 decembrie 2012

Pedeapsa cu moartea

        Am auzit de mai multe ori discuţii pro sau contra referitoare la pedeapsa cu moartea. Eu am fost de-acord cu asta. Dar să văd spun cui cred că ar trebui să i se aplice. O pedeapsă mai dură ar fi normal să fie dată criminalilor în serie, violatorilor, pedofililor. Da, după mine aceste categorii trebuie pedepsite aspru.
        Oamenii sau mai bine spus fiarele astea, nu pot scăpa cu pedepse mici şi ei să facă orori. Numai cînd mă gîndesc la cîteva cazuri au apărut, mi se face rău. Aceştia nu reprezintă doar un pericol public ci sunt groaznici şi să li se adea pedeapsa maximă. Nu se poate trece cu vederea o crimă cu bestialitate, un viol sălbatic, un copil maltratat în ultimul hal.
        Se găsesc tot felul de scuze pentru ca pedeapsa să fie cît mai mică. Felicitări avocaţilor care îşi apără foarte bine clienţii dar eu pe acei indivizi nu îi pot suporta chiar dacă nu am direct legătură cu ei. Am auzit şi am văzut prea lume ca să spun că nu sunt de-acord cu pedeapsa cu moartea în situaţiile despre care ziceam.
       Wikipedia spune că pedeapsa cu moartea este uciderea prevăzută prin lege a unui om ca pedeapsă pentru o crimă, pentru care a fost găsit vinovat. De obicei este precedată de un proces judiciar, care se termină cu o sentință de condamnare la moarte. Aceasta este pusă în aplicare prin execuție. Din punct de vedere istoric, executarea infractorilor sau a adversarilor politici a fost o practică comună aproape tuturor societăților.
        Acum, pedeapsa capitală are o arie de folosire mai izolată, dar mai este încă practicată.
În unele țări, celor găsiți vinovați de crimă, spionaj sau trădare li se aplică această pedeapsă. Curțile marțiale dau cel mai des această sentință, fiind comună în dreptul militar.
     43 de ţări  menţin în legislaţia penală condamnarea la moarte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu