duminică, 2 decembrie 2012

Macabrul...în media


     Nu vreau să mă mai uit la știri. Sincer, mi-e groază să mă uit la televizor sau să citesc tabloidele.  Cele mai multe sunt  știri triste, înfioratoare, tragice, macabre. M-am săturat să văd un șir de bătăi, violuri, sinucideri, crime, tîlhării, de parcă  ar fi știrile de la ora 17.00, pe toate canalele și pe parcursul întregii zile.
    Aud adesea că mass- media este vinovată pentru ce e mai rău în țară și că  asta vrea publicul, că astfel de lucruri sunt căutate. Mi-aș permite  să spun că  publicul, fie el cititor, ascultător sau telespectator trebuie puțin  educat, reorientat.
    Poate unii sunt interesați doar de subiecte ușoare, care  nu te fac să-și pui mintea la contribuție. Sunt și iubitori de sînge, le place vărsarea de sînge, multă violență.
   Audiențe mari sunt la posturile de televiziune care arată fel de fel de scandaluri sau care "fabrică" subiecte pe bandă  rulantă  sau speculează orice iar publicul doritor de can-can-uri stă ore în șir să se uite. Prostul gust condimentează anumite emisiuni și pe altele le duc pînă la limita cu vulgaritatea. De informație corectă se vorbește  mai rar dar se pare că la puțini le pasă. De fapt, de ce să te mai intereseze dacă ai audiență, nu? Și cum mulți se pricep să facă presă și calitatea reporterilor și a celorlați a scăzut dar nici cu public nu mi-e rușine-devine mai puțin pretențios.
   Dezamăgire, atît aș mai spune și restul… tăcere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu