marți, 18 decembrie 2012

Parfumurile de lux și alergiile

       Cînd citesc presa aflu tot felul de lucruri pe care nu le înțeleg sau mi se par fără logică. De exemplu acum   văzusem că Uniunea Europeana ar distruge o industrie de 25 de miliarde de dolari, prin introducerea unei reglementări care ar interzice producătorilor de parfumuri să folosească ingrediente naturale, ce pot provoca alergii.
      Ce aflu mai departe este că brandurile cele mai cunoscute, cum ar fi Dior, Chanel sau Guerlain, ar avea cel mai mult de suferit, parfumurile de lux avînd o cantitate mare de ingrediente naturale  în compoziție. Asta înseamnă să fie schimbată rețeta parfumurilor și mă întreb dacă vor mai fi de aceeași calitate sau vor avea același miros. Sincer, mă îndoiesc.
      Dacă reglementarile privind utilizarea ingredientelor naturale vor fi introduse atunci sute de parfumuri vor trebui modificate, astfel încît să fie introduse ingrediente sintetice, fără alergeni.
      Parfumuri gen Shalimar, Chanel No. 5, Eau Sauvage și Poison de la Dior, Opium de la Yves Saint Laurent si Anais Anais de la Cacharel nu mai sunt decăt o imitație slabă a parfumurilor originale în prezent, potrivit experiților din industrie. La nivel european, între 1-3 la suta din populație dezvoltă alergii la ingredientele naturale din parfumuri.
      Pînă acum nu am făcut alergie la parfumurile de calitate și mă întreb cum să am încredere în noile formule.

Un comentariu:

  1. eu am facut alergii. Nu pot fol. nimic cu parfumuri. Din pacate nu numai ingredientele naturale din interior suntproblema, ci si esterii, stabilizatorii, conservantii -ceea ce fac ca un parfum de firma sa reziste si la 6 luni de la deschidere.

    De unde ai stirea? Poti sa pui linkul cu informatia originala? Eu nu am gasit nimic in documentele Comisiei.

    RăspundețiȘtergere