duminică, 2 decembrie 2012

De ce nu vă plac cei din Provincie?

   Nu înțeleg de ce bucureștenii îi jignesc, disprețuiesc sau îi tachinează pe ceilalți. Deseori, cînd le spui de unde ești adică din altă parte decît din București, ți se zice-ești din Provincie. Ce mi se pare enervant este faptul că nu sunt mai intelegenți decît ceilalți și că nu au nici un drept să îi trateze diferențiat.
   Nu numai că e o nedreptate, ba mai mult aș numi-o răutate și invidie. De ce spun asta? Pentru că mulți din Provincie sunt valoroși, că nume mari din istoria poporului român au fost din Provincie ș.a.
   Eu sunt mîndră de rădăcinile mele și chiar nu mi-aș dori să mă fi născut în capitală și nici nu aș trăi acolo. De aceea, cînd am avut ocazia, nu am plecat din Iași. Cu siguranță o duceam mai bine și salariul era mai mare dar caracterul uman era mai scăzut și mi-ar fi lipsit Iașul. Da, îmi iubesc orașul în care trăiesc și țara. Am spus de multe ori și o repet cu mîndrie.
   Bucureștenii rîd de accent și îmi aduc aminte cum am fost luată peste picior cînd eram într-o transmisie în direct. Nu puteam să comentez ceva și am făcut-o din respect pentru ascultători, pentru că în acel moment doar la ei m-am mai gîndit. A fost un gest urît din partea colegilor din București și nu ultimul. Dar unde nu e minte, nu ai ce să ceri. Cînd cei 7 ani de-acasă lipsesc, nu pot fi înlocuiți cu nimic.

4 comentarii:

  1. Mai ales ca multi din Bucuresti sunt chiar din Provincie. Glume proaste, asa se simt ei bine, ce sa faci?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai e de aceea nu le nţeleg atitudinea. Multă răutate.

    RăspundețiȘtergere
  3. PAi...parca soarele rasae de la bucureti, nu? :)) Oricum marea majoritate din ei au o parerea extrem de proasta despre cei din provincie, chiar daca acestia de multe ori ii lasa sah-mat! mai multe ma abtin sa mai spun :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eminenţele cenuşii din Provincie au plecat.

    RăspundețiȘtergere