miercuri, 6 februarie 2013

Un francez caută frumusețile Iașului



        M-am întîlnit ieri cu un domn de naționalitate franceză dar care stă de 9 ani în București și este redactor-șef la o revistă în limba franceză. A venit pentru prima dată în Iași și vrea să facă mai multe reportaje despre oraș. Își fixase deja cîteva întîlniri cu un profesor, un scriitor și alte personaje interesante din Iași.
        S-a plimbat pe străzi și a fost încîntat de ce a văzut. Mi-a arătat ce plan își făcuse pentru materialele ce avea să le scrie despre Iași. Îl interesa partea de istorie, de unicitate a locului, ce este important de vizitat și de relatat. Deși mă sunase ca să îl ajut cu contacte și să îi mai sugerez cîte ceva, mi-am dat seama că era bine documentat. Știa destule lucruri despre Iași.
       A mers să discute cu Liviu Antonesei și cu Dan Lungu despre care a primit cele mai multe referințe. Francezul despre care vă vorbesc  se numește Laurant Coudrec și în cei 9 ani de cînd stă în România, a vizitat multe orașe tot pentru a face diverse materiale. Îmi spunea că a văzut lucruri interesante și a cunoscut persoane de toate genurile-la caracter mă refer.
      Acum stă cîteva zile la Iași și va vizita Bojdeuca lui Ion Creangă, Turnul Golia și Casa lui Creangă de la Ansamblul Golia, Muzeul Unirii, Grădina Botanică Universitatea Al.I.Cuza și altele. Va merge să afle căt mai multe informații dar și să facă fotografii. Ce nu v-am spus e că Laurant nu face totul singur ci a venit șa Iași cu alți colegi care vor redacta articolele și vor face fotografii.
    Aștept vești de la el și echipa lui și sunt curioasă ce i-a plăcut mai mult în Iași.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu