vineri, 22 februarie 2013

Iașul văzut dintre gropi




      Zilnic nu pot să mă gîndesc la cum arată Iașul. Merg pe străzi, intru în contact cu diverși oameni, privesc spre ceea ce mă înconjoară. Ies din casă și trebuie să mă gîndesc care ar fi cel mai bun traseu pentru că să pot merge fără să îmi rup picioarele, să îmi stric încălțămintea sau să mă murdăresc de noroi.
     Am avut ocazia să văd multe țări și nicăieri nu am găsit o tehnică de asfaltare ca la Iași. Se lucrează asemenea mitului meșterului Manole- ziua se clădește ceva iar noapte se surpă.
     Nu poți să ai o cizmă cu toc pentru că e jale de mers pe trotuarele denivelate, cu gropi, cu pietriș și toate celelalte. Merg încet de parcă acum aș învăța și asta ca să nu ajung fără flecuri la papuci și plină de noroi. E o aventură. Zilnic.
     Dacă scap de capitolul străzi și gropi sau străzi cu gropi, văd fel de fel de lucruri aruncate pe unde se poate. Gardurile vii arată ca vai de ele pentru că asemenea copacilor sunt ciunțite de personaje care fac totul în bataie de joc.
     Asta mă deranjează mereu, am spus-o și o s-o mai spun așa că să nu se aștepte cineva că am epuizat subiectul. Nu este așa pentru autoritățile nu mă determină să fiu mulțumită de cum arată orașul. Indiferent ce cine a fost la putere, municipalitatea ieșeană nu a avut grijă ca orașul să arate la nivel european. S-au făcut atîtea împrumuturi și chiar nu pot să cred că nu sunt bani pentru străzi bune, pentru parcuri, pentru spații verzi, pentru lucruri absolut necesare în Iași.
      Se distruge de la o zi la alta și mizeria din jurul nostru e mai mare, nepăsarea e mai vizibilă, dezinteresul e accentuat și nesimțirea tronează. Nu avem lucruri minime, nu se reușește a se finaliza asfaltările, pasajul subteran, amenajarea terenului de la Ciric și celelalte și visăm la statutul de capitală culturală europeană? Nu e posibil să stricăm ce mai avem și să nu se facă nimic în loc. Sunt departe de civilizație, de normalitate, de modernitate și păcat de potențialul zonei.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu