sâmbătă, 9 februarie 2013

Ce facem cu clădirile de patrimoniu



       Nu mă interesează doar de tei, de curățenia și aspectul orașului. O altă preocupare este legată de clădirile de patrimoniu din Iași. Nu există preocupare decît din partea anumitor persoane sau instituții și nu este suficient. Avem multă istorie în acest oraș, simboluri și monumente care au însemnat ceva și de care nu toți știu sau au grijă să fie întreținute.
       Amintiți-vă cît a durat să fie redeschis Teatrul Național Vasile Alecsandri, Casa Balș, Casa lui Creangă de la Mănăstirea Golia, Biblioteca Central Universitară Mihai Eminescu, Biserica Trei Ierarhi, Palatul de la Ruginoasa și altele.
        Nu sunt numai în orașul Iași edificii și clădiri de patrimoniu lăsate de izbeliște, le găsim și în alte localități din județ.
       Muzeul Teatrului, Palatul Culturii sunt semne că interesul este scăzut și că guvernările au făcut promisiuni și cam cu atît am rămas.
      Patrimoniul Iașului este mare și dacă ar fi consolidate monumentele, casele memoriale, statuile și fiecare părticică de istorie și cultură, am avea turiști interesați să ajungă aici și asta ar înseamna un profit pentru acest județ iar fața zonei ar fi alta. Păcat că unii vorbesc și nu sunt băgați în seamă. Am mai spus despre asta de atîtea ori și am făcut o serie de reportaje audio și nu am observat să se fi schimbat prea mult. Păcat.

Un comentariu:

  1. Viceprimarul Mihai Chirica a tinut sa mentioneze ca actiunea de taiere a teilor va continua in zilele urmatoare indiferent de reactia opiniei publice.
    Toti cei indignati de decizia primariei sunt invitati sa-si faca auzita vocea participand la o actiune de protest, Duminica, 10 Februarie la ora 18:00, pe bulevardul Stefan cel Mare, in fata bisericii Trei Ierarhi.
    Detalii aici: https://www.facebook.com/IasuliubesteTeii

    RăspundețiȘtergere