miercuri, 27 februarie 2013

O ieşeancă a fost acceptată cu bursă în Germania pentru a studia medicina

         Ina Maria Mitu este singura ieşeancă care a fost acceptată cu bursă în Germania pentru a studia medicina din cei cinci selectaţi la nivelul ţării. Ina a terminat cursurile Colegiului Naţional din Iaşi şi a obţinut la examenul de Bacalureat media 9.70, iar visul ei este să devină medic. De altfel, vrea să continue tradiţia familiei, ambii părinţi lucrând în sistemul medical. Tatăl este cunoscutul medic cardiolog Florin Mitu de la Spitalul de Recuperare.
     Pentru Ina Maria Mitu, examenul de Bacalaureat nu a fost o piatră de încercare, dar spune că a muncit destul mult pentru a obţine note mari. A dat probe la limba română, matematică şi chimie. La ultima dintre ele spune că subiectele au fost mai dificile decât ceea ce s-a predat la clasă, dar asta nu a împiedicat-o să ia nota 10.

    „Îmi place medicina şi am crescut în mediul acesta şi a venit în mod natural. Am fost fascinată întotdeauna de ce au făcut părinţii mei. Sper că voi ajunge la fel de bună ca ei. Am început să învăţ constant de la începutul anului şcolar tocmai pentru a asimila cît mai bine”, a declarat în exclusivitate pentru Ora de Iaşi, Ina Maria Mitu.
     La Colegiul Naţional a studiat limba germană cîte patru ore pe săptămînă. Cîte două ore au fost predate de un lector german şi asta a contribuit mult la învăţarea limbii.
   „Am dat un examen de limba germană împreună cu alţi colegi ai mei. Cei care aveau rezultate foarte bune am participat la un concurs de burse, iar eu am primit o bursă de studiu în Germania. Sunt singura din Iaşi. Bursa este pentru plata studiilor şi pentru cazare. Dacă am note foarte mari la bacalaureat, am şanse mari să ajung acolo, la universitate. Sunt 50 de burse de toate şi doar 5 români. Sunt norocoşi”, spune Ina Mitu.
      Pentru tânăra absolventă de liceu, învăţarea limbii germane a fost, la început, ca un hobby, care s-a dovedit vital acum. Ina este pasionată de limbile străine şi pentru că studiase deja franceza şi engleza, iar germana a însemnat o schimbare de registru.
      Ina Maria Mitu a absolvit cursurile în cadrul unei clase de matematică-informatică, cu un colectiv ambiţios şi cu medii mari, lucru care a motivat-o în permanenţă. Acum, drumul ei continuă cu medicină, că tot este o trăsătură comună în familia Mitu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu