marți, 5 februarie 2013

Să numărăm gropiile și maidanezii din Iași



       Mai este Iașul un oraș minunat? Mă întreb des și nu reușesc să găsesc un răspuns mulțumitor și valabil pentru o perioadă mai mare de timp. De ce s-ar putea întreba cineva care nu cunoaște orașul, care vine pentru prima dată aici și care poate că a primit numai referințe frumoase și bla-bla-bla.

       Trezirea la realitate începe de dimineață, de la prima oră cînd ies din casă. Ajung în stradă și dau de gropi, multe gropi parcă prea multe gropi. Dacă reușești să ratezi vreo groapă dar mi-e greu să cred, te poți întîlni cu cîinii maidanezi. Mulți tare mai avem și umblă nestingheriți pe străzi. Îmi plac cîiini, îi ador dar nu cred că ar trebui să fie lăsați aiurea pe străzi. Am avut o experiență aiurea de tot cu un maidanez. Vorbeam la telefon și nu văzusem că un cîine era în spatele meu cu o cerșetoare. A crezut că vreau să vin spre femeie și a sărit să mă muște. Mi-a rupt pantalonii dar nu a reușit decît să mă zgîrie foarte puțin. Sperietura a fost mare. Îmi aduc aminte că vorbeam și deodată am țipat la telefon încît i-am speriat pe cei care treceau pe-acolo dar și persoana cu care vorbeam la telefon. O experiență urîtă. A trecut și de atunci mă gîndesc că acești maidanezi ar trebui strînși de pe străzi.
       Deci, gropi  multe avem, maidanezi mulți avem, tramvaiele și autobuze second avem, sapții verzi puține sunt. La capitolul curățenie în oraș putem pune un mare minus iar cînd este praf este cumplit. Cum poți să ieși în oraș și să te simți bine. Nu mă mir că cei mici preferă la malluri, Kids Land și dintr-astea. În curînd nu o să mai știe de natură, de aer curat, de străzi normale adică fără gropi și maidanezi. Nu acesta este Iașul pe care ar trebui să îl avem. Dar am o întrebare-ce facem ca să schimbăm ceva, măcar puțin?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu