luni, 19 noiembrie 2012

Va fi Iașul capitală culturală europeană?


Am aflat un lucru și vreau să îl spun tuturor. Eu am structurat informațiile și aștept reacțiile.
În perioada 13-14 noiembrie 2012, Asociația Cluj Capitală Culturală Europeană (Cluj CCE) a organizat o dezbatere privind primii pași care trebuie făcuți pentru ca un oraș candidat la titlu european să poată intra în competiție. “European Capitals of Culture 2020+. Mapping the Journey” a inclus invitați din fostele și actualele capitale culturale europene dar și reprezentanții asociațiilor care se ocupă de candidaturi din Iași și Timișoara. Iașul a fost reprezentat de Teodor Răileanu, director executiv al Asociației Iași Capitală Culturală Europeană (AICCE).
Teodor Răileanu a susținut o comunicare în cadrul dezbaterii organizate de Cluj.
“Am fost onorat de faptul că asociația organizatoare m-a invitat să îmi aduc contribuția la definirea pașilor pe care Clujul trebuie să îi facă pentru a-și lansa candidatura. Din pacate, retorica lor de <> a fost ușor contrazisă de caracterul strict filosofic al dezbaterii, în ciuda unor specialiști europeni prezenți acolo. Mi-am dat seama că, în afara declarațiilor publice, Clujul este în stadiul în care abia identifică pașii pe care îi are de făcut și încearcă să lămurească acest concept de <>. Păstrînd realismul și proporția termenilor, afirm cît se poate de clar faptul că Iașul, prin Asociația Iași Capitală Culturală Europeană, se află deja în faza de operaționalizare a unui concept. “, spune Teodor Răileanu.
Domnia Sa precizează că asociația are deja un concept de candidatură (obligatoriu conform criteriilor Comisiei Europene) iar comisiile de specialitate lucrează la evenimente culturale concrete care să facă parte din acest concept. În primavara lui 2013, Iașul va lansa proiectul de concept al candidaturii sale și va fi o dezbatere internațională, cu caracter tehnic.
Din punctul de vedere al activității asociației de la Iași, Teodor Răileanu a arătat că la această oră comisiile de specialitate din asociație studiază dosarele complete de candidatură a orașelor care au cîștigat competiția pentru a identifica tipul de evenimente care să asigure succesul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu