luni, 5 noiembrie 2012

Limbajul suburban al vocilor din înăuntru nostru


    Constat că de ieri a început un scandal cum eu nu am mai întîlnit în Iași. Cel puțin nu a fost implicat un profesor de la colegiu ieșean și teatrul. Este interesant cum cei care scriu sau vorbesc despre subiect nu reușesc să se detașeze puțin și să analizeze atent toate detaliile.
    Citesc în Ziarul de Iași că actorul care a postat pe facebook un comentariu l-a șters că doar prietenii săi au reușit să îl citească și nu mai trebuie să rămînă scris ce postase zilele trecute.
    Pentru cei care vor să citească mesajul de pe facebook îl pot găsi aici-http://www.ziaruldeiasi.ro/files/fstore/z_is/staticpages/liste/teatru.pdf
    Ce nu înțeleg eu este faptul că de ce era nevoie de folosirea cuvintelor vulgare nu în piesa de teatru ci la adresa cadrelor didactice în general. Sau probabil că acum, cînd postarea nu mai apare, e ca și cum cel ce a scris s-a șters pe mîini.
   Oricum chiar daca cineva este prieten sau nu cu profesorul de la Eminescu sau cu cei de la teatru, tot ar trebuie să discute cu ambele părți și să precizeze ambele păreri.
   Mulți jignesc că asta este foarte ușor de făcut, aruncă adesea cu noroi în tot apare în fața lor și deodată li se găsesc scuze că doar sunt...artiști. Asta e scuza cea mai bună și pe care o aus adesea.
   Cu limbaj suburban, nu evoluăm și ne îmbogățim cunoștiințele, dacă asta vor unii să creadă. Este dezgustător ce se întîmplă, cum se poate reacționa față de un om care era cu un grup de elevi și care a explicat situația, în mod civilizat și argumentat.
   Am o întrebare pentru cei ce sunt părinți-cum ați fi reacționat în locul profesorului și cum calificați cometariul actorului?

3 comentarii:

  1. Eu am citit postarea actorului, iar dupa aceea am vazut, la comentarii, apostrofari grave la adresa profesorului: nerespectuos, trebuia sa citească programul teatrului..... Ma doare si pe mine ca se ia apararea celui care greseste si nu a celui care ia atitudine. Parca ar fi, din partea multora, chiar si a presei, o atitudine pro pentru cei care promoveaza un limbaj indecenta in arta (fie ea si teatru) si nu acelora care vor sa apere valorile (un limbaj demn si elevat cred ca este o valoare). Profesorul (ca formator) nu avea voie sa accepta limbajul vulgar si suburban in fata copiilor. Eu apreciez curajul sau. Arta inseamna FRUMOS. Ma bucur ca te vad, Raluca, prima ziarista care aperi dreptul acestui profesor curajos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi s-a parut normal sa actionez astfel. In plus comentariile actorului sunt josnice. nu pot posta ceea ce a zis el dar am dat lik-ul pentru cei care vor sa afle cu se exprima acel om.

    RăspundețiȘtergere
  3. atitudinile sunt dovada mediocritatii,a lipsei de valori si a usurintei cu care se foloseste limbaj vulgar.daca cineva nu are 7 ani de-acasa,nimic nu il mai educa si salveaza in viitor.

    RăspundețiȘtergere