duminică, 19 mai 2013

Palatul de la Ruginoasa, o bijuterie

     Ieri seară am fost la Palatul lui Al.I.Cuza de la Ruginoasa. Un muzeu reamenajat, care arată foarte frumos și simți un aer burghez. Imediat ce am pășit în curtea palatului, m-a copleșit un sentiment ce nu pot să îl descriu. Aș fi vrut să nu mai plec. Parcă aș fi trăit în timpul domnitorului Cuza și a doamnei Elena. Călcat ușor pe covoare și aveam senzația că plutesc. Toate camerele arată foarte bine, cu un tapet fin și de o culoare aleasă cu bun gust. Toate piesele de mobilier sunt așezate astfel încît domnitorul și soția sa ar mai sta acolo. Cel puțin asta îmi imaginam. Am avut impresia că visez iar visul era fără sfîrșit și îmi plăcea.Frumos.

    Foarte mulți vizitatori și de toate vîrstele. Mi-a sărit în ochi o micuță de aproximativ 2 ani. Era scumpică foc, cu o rochie roșie și cu un zîmbet cald, nu părea să se plictisească la muzeu. Era prea mică pentru o astfel de vizită dar nu părea deloc deranjată de forfota din jurul său.

    Nici măcar ploaia care a căzut pentru mai mult de o oră nu i-a speriat pe vizitatori sau nu i-a împiedicat pe mulși să vină la muzeu. Poate că ar trebui să fie mai multe nopți ale muzeelor și să fie mai bine promovate. Avem ce vedea și este păcat să nu se știe detalii, să nu fie vizitate. Promovarea agresivă ar face bine și așa unii ar afla că țara asta nu are numai părți negative, că nu suntem numai îngropați în probleme.

   Eu găsesc mereu ceva frumos de văzut în România și le-aș da un sfat celor care arată mereu cu degetul-mergeți să vizitați și analizați ceea ce vedeți și după aceea făceți-vă propria părere despre ce există în România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu