duminică, 27 ianuarie 2013

La un pahar de "vin divin" de la Gramma...cu bloggeri ieșeni



       Vă fac o confensiune- vinul roșu rămîne preferatul meu. Pînă ieri nu știam că cei de Gramma Wines au așa ceva. Recunosc că mi-a plăcut mult și sper să mai facă și să îl găsesc în magazine. Poate vă întrebați cum am ajuns să beau vin roșu de la Gramma Wines. Ei, bine, foarte ușor. Am avut șansa de a fi invitată alături de 30 de bloggeri din Iași.....la moșia familiei Olteanu cea care produce” vinurile de la Gramma.

       Aventura a început puțin după ora 14 cînd ne-am urcat în autocarul pus la dispoziție de Icar Tours iar ghizii noștri respective organizatorii au fost Andreea Marc și Dragoș Bârgăoanu. Cum zăpada era mare nu am putut ajunge pînă la cramă cu autocarul așa că am mers mai mult de un kilometru prin zăpadă dar a meritat.
     Ce am văzut acolo la Gramma- așa numitele tancuri cu vin, fiecare soi avea cîte un număr pe tanc și așa se știe ce fel de vin este acolo. Am gustat vreo 7 soiuri cum ar fi Aligote, Fetească Regală și toate aveau un gust și un  “buchet” diferit.


    Dacă eram obișnuită cu butoaie din lemn cu cepuri, aici erau niște incipiente foarte mari din metal iar de la un robinet se dădea drumul la vin. Fiecare a primit un pahar și trecea pe la acel micuț robinet de unde curgea vin. Pentru că îmi place vinul sec aș putea spune că toate soiurile mi s-au părut interesante și le-aș da multe stele. În top va rămîne vinul roșu cu un ușor gust de migdală…foarte bun.
     La un pahar de vin merg brînzeturile iar doamna Olteanu a pregătit repede ceva pentru cei 30 de musafiri care au venit la ei, la Gramma Wines. Am aflat mai multe informații despre cum culeg strugurii, cum se face vinul, că nu îl beau doar ieșenii, români ci și japonezi. 

     După atîta degustat de vin a venit momentul pentru un concurs iar premiul consta în cîștigarea unui tirbușon. Ca să îl cîștigi trebuia să îi dai blogului personal un nume de vin și cine avea cele mai multe voturi cîștiga. Fericiții au fost doi domni- Florin și Etienne. Dar nu puteam să nu vă spun că am avut ocazia să umplem cite o sticlă cu vin, să îi punem dop și etichetă și să o luăm cu noi, ca amintire.

     Timpul a trecut foarte repede și a venit momentul reîntoarcerii la autocar și la Iași. Drumul mi s-a părut mai scurt și mă gîndeam ce repede au trecut 6 ore. A fost o experiență frumoasă, cu oameni veseli și gazde primitoare- doamna Olteanu și Marian Olteanu. Ambii au avut grijă să ne simțim foarte bine, să aflăm mai multe despre vinul lor și să dorim să îl mai bem și cu alte ocazii. Vin bun, gazde super și companie pe măsură, toate la vizita de la crama Gramma Wines.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu