joi, 3 ianuarie 2013

Anna Karenina, varianta rusească sau britanică?



       Am văzut filmul Anna Karenina care rulează acum în cinematografe. Sunt dezamăgită. Nu este nici pe departe ceea ce este în carte și nici nu se aseamănă cu  ecranizarea ruseasca din anul  1967 cu Tatiana Samoilova în rolul principal. După mine este cea mai bună versiune și aș revede-o oricînd. 
       Anna Karenina este unul dintre filmele mele preferate. Am mai văzut ecranizarea din anul 1985 cu Jacqueline Bisset and Christopher Reeve dar tot cea rusească rămîne pe primul loc.
       Mi s-a părut că, filmul din 2012, a fost mai mult musical și că au scurtat din acțiune, au tăiat faze importante iar lipirea a fost cam nefericită. Nu știu ce a vrut să urmărească regizorul dar cu siguranță nu a urmărit firul epic al cărții.
      Nu m-a captivat așa cum s-a întîmplat cu varianta rusească și mi se părea că nici actorii nu au fost inspirat aleși pentru rolurile pe care trebuiau să le interpreteze. Eu credeam că în momentul în care sunt aleși actorii care să joace într-un film sunt găsiți unii care să semene cît de cît cu cei din zona în care se petrece acțiunea dar de data asta nu mi s-a părut să fie așa. Poate mă înșel. Dacă cineva e de altă părere, aș fi interesată să o aud, să facem schimb de idei etc.
     Pentru cei care nu au văzut filmul și nu au citit nici cartea, îndrăznesc să le dau un sfat- răsfoiți cartea și uitați-vă la ecranizarea rusească sau alta mai veche, nu la ultima ca să nu aflați doar anumite lucruri și ar fi mare păcat. Anna Karenina, un film de văzut!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu