joi, 24 ianuarie 2013

Politicenii și Hora Unirii...la Iași

        S-a încheiat o zi de 24 ianuarie. La muncă mă refer. Pentru mine a fost cea mai liniștită zi din ultimii 7 ani.Tot la 24 ianuarie mă refer doar, nu în general. De ce spun asta? Pentru că a fost liniște adică nu au existat indicente, nu a fost frig și am putut să îmi fac treaba mai lejer. Ce a fost diferit de ceilalți ani- mai marii de la București au făcut doar băi de mulțime și nu s-au prins în horă alături de popor, nu au fost pancarde cu doleanțele românilor așa cum erau în alți ani, nici huiduieli care să umple piața.
       Am văzut fețe crispate, obosite, oameni nemîncați și bolnavi dar și fețe îmbujorate și chipuri senite parcă fără griji. România se împarte în două categorii și le-am întîlnit pe ambele la manifestările omagiale de 24 ianuarie 2013, la Iași. Piața Unirii a devenit punct fierbinte pe harta țării pentru cîteva ore. Locul unde s-a desfășurat miezul programului s-a umplut repede. Primele persoane au apărut pe la ora 8 deși primul moment din program era anunțat pentru ora 9. Oamenii erau calmi sau asta vroiau să lase impresia. Nu i-am văzut să se impingă sau să vorbească urît. Am mers printre ei și am vorbit cu unii dintre ei. Își mai aminteau de semnificația istorică a zilei și îmi spunea că vin la manifestări în fiecare an indiferent de vreme.
     Am auzit huiduieli cînd au fost depuse coroane de flori din partea administrației prezidențiale și aplauze la apariția lui Miron Cozma alături de soția sa. Aceste momente su repede depășite deoarece muzica populară a animat locul. Puțini erau atenți la alocuțiunile politicienilor care se urcaseră pe scenă. Auzeam murmure, vedeam zîmbete în colțul gurii dar și priviri în gol.
      Masa tradițională cu fasole și cîrnați plus vin fiert a fost foarte bine primită de cei care au stat în piață de dimineață. Toate cele pregătite de regiile din subordinea municipalității s-au terminat foarte repede.
     La retragerea cu torțe și la concertul de la ora 18 au fost cîteva sute de persoane. Pe lîngă asta au mai multe și alte evenimente pe care nu le mai înșir acum. Gata, a trecut ziua, chiar repede, neașteptat de repede și bine și uite așa am mai bifat o altă experiență de 24 ianuarie dar de data asta................. în anul 2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu