sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Adelin Petrișor, același profesionist

         Nu mi-am schimbat părerea despre Adelin Petrișor. A rămas modest, profesionist, are carismă, 7 ani de acasă și toate celelalte. Întotdeauna l-am considerat un jurnalist foarte bun, un model. Vineri seară mi-am dat seamă că nu m-am înșelat nici o clipă și că omul știe meserie, simte foarte bine lucrurile, nu se  hazardează să vorbească mult și să umple timpul sau doar ca să se audă vorbind. Nu găsești prea des astfel de cazuri. Mulți se schimbă în timp, li se urcă succesul la cap sau se cred vedete. Adelin Petrișor nu se dă vedetă, nu își dă aere, nu apare în fața oamenilor cu tupeu și nici nu se poartă ca un arogant.
        Să vă spun cum l-am perceput la lansarea  volumului său de la Iași. Un om în banca lui care nu a vorbit mult și prost ci puțin și ce era esențial. A explicat cum a fost experința din Coreea de Nord că despre volumul cu fotografii din acea țară este vorba. Am încercat să îmi imaginez Coreea de Nord prin prisma celor povestite de el și a cunoștiințelor pe care le aveam. Am descoperit un regim aspru, foarte greu de îndurat. Mi-am dată seamă cît de importantă este libertatea. O prețuiam mereu dar de acum mă gîndesc să o cîntăresc și mai bine.
        Cîteodată este foarte bine ca cineva să te ajute să îți mai pui ordine în gînduri și așa mi s-a întîmplat după ce am ascultat discursul lui Adelin Petrișor, la Iași. Bine ai venit la noi și îți mulțumim că ne-am împărtășit din experiența ta, din trăirile tale după zilele petrecute în Coreea de Nord.

Un comentariu: