sâmbătă, 26 iulie 2014

Radu Miron sau olimpicul de excepție la matematică din Fonoteca Excelenței

      Articolul de sîmbătă este despre Radu Miron. El este elev în clasa a XI-a la Colegiul Dimitrie Cantemir din Iași, membru al clubului IQ Iași, olimpic la matematică. Rezultatele lui sunt foarte bune iar CV-ul bogat.
      Radu a fost deschis la dialog de la început. M-am mirat că nu are deloc figura unui copil care stă atîtea ore pe zi, pe săptămînă să lucreze deci nu semăna cu un tocilar. Poate așa s-ar fi gîndi marea majoritate dintre noi atunci cînd ar fi auzit de un elev foarte bun la învățătură, cu atîtea premii la concursurile de matematică și atît de preocupat de studiu.

      Nu este așa. Radu este vesel, politicos, fără figuri sau aere și poate prea modest pentru valoarea lui. Mi-a lăsat o impresie extrem de bună de la prima întîlnire și este foarte prompt cînd este întrebat sau solicitat pentru ceva. De fiecare dată cînd îl anunțam un lucru sau îl sunam, era asemenea unui ceas elvețian.
    Atitudinea sa cred că îl ajută să își facă repede prieteni iar faptul că este atît de pasionat de matematică îl face să fie privit ca un lider. Un coleg de-al său îi spune " profesorul" dar el este prea modest ca să își recunoască meritele. Este o plăcere să discuți cu el și îți o bună dispoziție, îți încarcă bateriile.

     Pe Radu, nu l-am ales eu aș putea spune că m-a ales el pe mine. Eu urmăream și promovam activitatea clubului IQ Iași, singurul club din țară destinat exclusiv olimpicilor dar coordonatorul Diana Chihaia i-a întrebat pe elevi cine ar dori să dea interviu și au fost 3 dintre care unul este Radu Miron. La momentul respectiv m-am bucurat de interlocutori de bună calitate iar în timp pot spune că am cîștigat prieteni de succes, cu rezultate foarte bune și care pot fi exemple pentru alții. Așa este și Radu Miron!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu