sâmbătă, 24 ianuarie 2015

De 8 ani transmit de 24 ianuarie

       Astăzi am bifat a opta transmisie despre 24 ianuarie-Unirea Principatelor Române. Mai exact de 8 ani merg în Piața Unirii și iau pulsul evenimentelor. De la an la an e diferit. Totuși, astăzi a fost prima dată cînd un filtru m-a percheziționat și același filtru a ținut mai mulți politicieni la rînd minute în șir, asta pînă cînd li s-a spus(nu știu ce către cine) să li se permită accesul în piață. A fost ceva pe care nu l-am înțeles dar cineva așa luase decizia.
      Pentru prima dată, 24 ianuarie este sărbătoare legală și totul a plecat de la Iași, ca să parafrazez ce scria pe un banner mare de pe Palatul Brenstein. au fost cîteva mii de persoane din mai multe județe ale Moldovei, politicieni, președintele Klaus Iohannis, premierul Victor Ponta, miniștri.
     Discursul noului președinte al României făcea apel la solidaritate, la memoria strămoșiilor și la unitate. Un discurs pe care, în calitate de cetățean dar și jurnalist, l-am văzut echilibrat, bine construit și nici foarte lung.
     Discursul premierului a fost de Cartea Recordurilor pentru că a durat aproximativ un minut și a fost presărat de huiduieli. Acestea erau anticipate iar autoritățile ieșene au făcut apel la calm, liniște. Cele peste 700 de forțe de ordine nu au avut o misiunea foarte gre, cel puțin la prima vedere.
     Programul a fost oarecum decalat dar în fiecare an este la fel. Pînă la prinderea în Hora Unirii, nimic nu părea anormal sau neprevăzut. În hora nu s-au prins premierul și nici primarul Iașiului. ulterior s-a mai format o hora dar mai mică unde l-am văzut pe primarul Chișinăului, Dorin Chirtoacă și pe președintele PNL, Alina Gorghiu.
    Momentele folclorice au avut succes la public dar și mult așteptata masă tradițională unde au fost împărțite 5.000 de porți de fasole cu cîrnați, colăcei, vin fiert.
    A fost mai cald decît în alt an dar tensiunea din aer a  fost mai mare. Așa am obervat eu în cele 3 ore și jumătate cît am stat în Piața Unirii din Iași. Dar poate că cel mai important este să ne iubim țară așă că vă spun tuturor- La mulți ani, români!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu