vineri, 1 noiembrie 2013

Victor Rebengiuc și "Cîinele japonez"

Am fost în această seară la premiera filmului Cîinele japonez în care actorul Victor Rebengiuc joacă rolul principal. Mi-a plăcut filmul iar Rebengiuc joacă foarte bine, simte personajul,i se potrivește ca o mănușă și deci am înțeles ce înseamnă să fii talentat. Subiectul este emoționat iar filmul e o dramă a unei familii de la țară care și-a pierdut totul din cauza inundațiilor. Am descoperit un subiect de actualitate care mi-a stîrnit amintit legate de zonele inundate pe unde am fost și îmi apăreau în fața ochilor acei oameni disperați să nu mai au nimic. Totul s-a dus foarte ușor, a dispărut repede și așa era și în film. Românul renunță greu la pămînt, fie și dacă are acolo foarte puțin. Parcă e o voce interioară care nu îl lasă să se despartă de pămînt. Nu pentru că i-ara aduce bani mulți ci pentru că e moștenire, așa a fost obișnuit de mic și așa e și moș Costache din filmul Cîinele japonez. Numele dar și comportamentul eroului peliculei mi-au amintit de bunicul meu de la Strunga adică tatăl mamei mele. Verifica bine totul, cîntărea lucrurile, meticulos din cale afară. Costache din film a rămas singur pentru că soția îi murise, la fel și bunicul. Lumea își amintea cu drag de soția eroului, la fel și de bunica Ruxandra. Da, e imposibil să uiți pe cineva blînd,iubitor, harnic, cu bun simț și calitățile ar putea continua. Destinul lui Costache jucat de Victor Rebengiuc e doar în mîinile sale dar nu vă mai spun nimic ca să mergeți să vedeți filmul care rulează la ArtHouse Central și la Ateneul Tătărași!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu