luni, 3 decembrie 2012

Fără pile!

     Mă întreba o dată o domnișoară care vroia să devină jurnalist- ce este mai rău: să dau bani la angajare sau  să   îmi găsesc pe cineva din sistem. Fata dorea să facă meseria asta și o interesa să știe ce o așteaptă pentru că auzise diverse zvonuri și nu mai înțelegea ce se întîmplă.
     Pentru că nu am apelat nici una dintre metode, i-am spus domnișoarei că este bine să se bazeze pe propriile puteri și dacă își dorește atît de mult, va reuși. Nu m-am mai văzut cu ea dar am mai fost întrebată de cîteva ori. mi se pare trist că sunt astfel de situații și nu apreciem materia cenușie a unei persoane. Pe zi ce trece, calitatea se perimează, etica este înlocuită de fie ce-o fi.
    Îmi amintesc că prima dată cînd am fost pe teren, la un eveniment, aveam emoții mari și nu mă gîndeam decît să iasă totul bine, să respect ce mi se spusese. Eram plină de emoție și interesată să învăț. Și-acum mai am multe de învățat și tot o să apară.
    E plăcut să afli multe, să ai emoții la transmisii în direct, să sune telefonul și eventual să nu iasă pagina printată pentru că imprimanta merge mai greu etc. Toate acestea fac parte din viața reporterului.Cînd toate acestea dispar, va interveni indiferența și meseria nu te mai tentează. Eu sper să nu ajung la asta și mai sper să am demnitatea să mă retrag la timp. Pînă atunci, le spun dușmanilor mei că îmi urmez calea... fără pile că este mai bine, decent și poți ține oricînd, capul sus!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu