duminică, 16 decembrie 2012

Fițele, snobismul și prostia fac casă bună

    Primesc ca toată lumea comentarii la postări. Nu mă așteptam ca acestea să fie toate pozitive sau laudative dar nu înțeleg de ce unii înjură, vorbesc ca pe maidan. Am înțeles că spațiul virtual îți dă posibilitatea de a nu-ți dezvălui identitatea dar asta nu înseamnă că devenim grobieni la tot pasul.
    Sunt tot mai convinsă că pentru unii asta este adevărata față, că att știu și pot și că nu ai cum să-i determini să fie civilizați. Este firesc să nu avem toți aceeași părere, aceleași gusturi, să nu mîncăm aceeași mîncare, să nu ne dăm cu același parfum. Asta e ok iar diversitatea este bună pentru că va completa peisajul iar oamenii au fiecare părerea și opțiunea sa și e chiar foarte bine.
  Pentru cei cu minte îngustă a avea opțiuni și păreri proprii e să își dea în petec, să vorbească mult și prost. Fițele, snobismul și prostia fac casă bună. Din păcate constat cu tristețe că lumea în care trăim are valori tot mai puține și se perimează încet-încet.M-am săturat de modele de viață ca cele promovate la TV sau în presa tabloidă dar cel mai mult m-am săturat de publicul care e avid după așa ceva. Cîtă minte poți să ai și cîtă cultură ca să servești toate prostii de pe anumite canale de televiziune.
  Îmi amintesc că mi se ceruse să fac un reportaj despre educația sexuală din școli și că am mers la un colegiu  mare din Iași și acolo o domnișoară m-a privit lung și a început să zîmbească cînd îi puneam întrebări dacă e util să fie ore de educație sexuală în școli, de unde se informează etc. La un moment dat mă întreabă dacă am luat vreodată droguri și cnd am spus nu, a venit replica-sunteți învechită, demodată. Nu mi-a venit să cred cît tupeu a putut să aibă și după aceea am plecat cu un gust amar. Amărăciunea venea din faptul că acești elevi de liceu nu își caută valori adevărate, că nu au bun simț, că au multe lipsuri de pe-acum.Păcat.
   Vine în urmă o generație mai slabă decît cele de pînă acum, unde plăcerile vieții sunt mai importante decît educația de-acasă și de la școală, unde bunul simț lipsește iar prostul gust tronează. Cam asta va veni din spate. Puțini sunt cei de calitate care fac cinste. Aceștia muncesc, iau premii la olimpiade și pe unde merg, ne fac cinste dar din nefericire nu ies atît de mult în față pe cît ar trebui. De fiecare dată cînd am avut ocazia și o voi mai avea, voi prezenta copii și tineri, adulți valoroși din Iași și din România. Avem și dintr-aștia dar sunt uitați cam repede în raport cu munca și rezultatele pe care le obțin. Că, deh, România nu știe să își apere puii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu