sâmbătă, 1 noiembrie 2014

Fără prejudecăți!

     Toleranța. Cît de toleranți suntem cu semenii? Ar fi multe răspunsuri ce provin din comportamentul celor din jur. Aștept ziua cînd oamenii nu vor mai întoarce capul pe stradă cînd văd un negru sau un asiatic. Percepția este total greșită că, dacă am tolera astfel de persoane, le-am integra în gruprile noastre de prieteni, ar putea deveni lideri și am fi dați la o parte. Suntem ființe umane și colaborarea între culturi și popoare ne deschide ochii, poate ridica bariere și poate doborî prejudecăți. Noi suntem cei care ridică ziduri, refuză a da o șansă unora care nu au aceeași culoare a pielii ca a noastră. Primii pași sunt mai grei dar nu imposibili.
        Fiecare chip are în spate o poveste pe care ca jurnaliști o putem asculta, descifra, relata, în speranța ca populația să afle adevărul. Un negru nu este neapărat un hoț sau un sclav. Un asiatic nu va fi nepărat un muncitor pe un vapor care face lucruri pentru Europa de Est.
       Cum scăpăm de prejudecăți și am putea fi toleranți? Prin puterea exemplului. Dacă eu sunt tolerant și tu, el, ei, ele pot fi toleranți. Asta nu înseamnă că cineva pierde ceva, ba poate reprezenta un avantaj pentru că intri în contact cu persoane din alte culturi și orizontul va fi mai vast.

       Hai să renunțăm la prejudecăți și să fim mai toleranți!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu